Blog

Sharing is caring

De laatste trends, tips, onze kennis en zaken die ons bezig houden; dat lees je hier.

Lang leve het nabellen van het persbericht

Het persbericht is ouderwets, dood en vooral niet effectief, aldus zo ongeveer elke PR-goeroe ooit. Maar waarom worden er dan nog zoveel verzonden? ... Lees verder

3 weken geleden

Werken bij een PR-bureau

In de afgelopen maanden hebben wij enorme successen geboekt. Mooie projecten gedaan bij onze huidige klanten en het aantal klanten verder uitgebreid. Toch is er iets ... Lees verder

4 weken geleden

Zo lukt schrijven altijd

Voor degenen die GTD gebruiken, is dit een herkenbaar verhaal. Om in 1 keer 500-1.000 woorden op papier te krijgen, is een flinke opgave voor ... Lees verder

1 maand geleden

Mijn favoriete nieuwsbrief (en hoe die wordt gemaakt)

Twitter, Facebook en LinkedIn maken het steeds moeilijker om jouw boodschap bij jouw fans te krijgen, tenzij je de portemonnee trekt. De goede, oude nieuwsbrief heeft dat ... Lees verder

4 maanden geleden

Stem op FNKE voor de SAN New Kids on the Block-award

Yes, we zijn genomineerd voor onze eerste award, de SAN New Kids on the Block! Maar dat is nog maar het begin, we hebben alle hulp ... Lees verder

4 maanden geleden

Beter bloggen met Google Analyticsdata

Het is populair om vooruit te kijken en allerlei wilde voorspellingen te doen. Helaas wordt er maar weinig gecontroleerd of al die wilde voorspellingen ... Lees verder

4 maanden geleden

Social ads om je PR moment te verlengen

Vakbroeders en -zusters kennen het wel. Soms ben je weken lang aan het pluggen om dat ene artikel in die Tier 1-titel te halen. Maar wat doe ... Lees verder

5 maanden geleden

Waarde van PR voor Hans Kramer

Deel 3 in de serie over de waarde van PR voor klant/blogger/vlogger/influencer/journalist/iets anders. Hans Kramer, wat is de waarde van PR voor jou?

Lees verder

5 maanden geleden

New kid on the blog: Yellow Communications

In de korte tijd dat FNKE bestaat, hebben we al veel geleerd. Maar er is veel dat we nog niet weten. Gelukkig zijn er in Nederland ... Lees verder

5 maanden geleden

Data als inspirator

Wij zijn een data-gedreven PR-bureau. Dat wil zeggen dat wij data onder andere gebruiken voor relevante haakjes om campagnes mee te voeren.

Lees verder

7 maanden geleden

Houden van is ook loslaten

Houden van is ook loslaten. Een uitspraak die ik ooit uit de mond van mijn moeder hoorde. Als puberzoon had ik geen idee waar dat over ... Lees verder

7 maanden geleden

Wat is de waarde van PR voor jou als Gadgetgear

Deel 2 in de serie over de waarde van PR voor klant/blogger/vlogger/influencer/journalist/iets anders. Arjan Olsder, hoofdredacteur van Gadgetgear, wat is de waarde van PR voor jou?

Lees verder

7 maanden geleden

Druk? Bloggen gaat er als eerste aan

Hoe ik dat toch doe, dat wekelijks bloggen, is een veelgestelde vraag wanneer ik spreek met eigenaren of directeuren van andere bureaus. Nu ben ik al ... Lees verder

7 maanden geleden

FNKE wint SodaStream pitch

SodaStream kiest na een pitch voor PR-bureau FNKE als partner voor al haar PR-activiteiten in Nederland. FNKE overtuigde tijdens de pitch met een  data-gedreven aanpak ... Lees verder

7 maanden geleden

Wat is de waarde van PR voor jou als Fashionisaparty?

De start van een nieuwe blogserie op FNKE.nl: De waarde van PR voor jou als klant/blogger/vlogger/influencer/journalist/iets anders. Suzanne van Schaik van Fashionisaparty trapt ... Lees verder

7 maanden geleden

PR = creativiteit x hard werken²

“Ha, de creatieven!” Zo begroette een man in pak, Bram en mij een tijdje terug bij het begin van FNKE Time. Daarmee zei ... Lees verder

8 maanden geleden

Ik zoek een PR-bureau, help!

Je hebt behoefte aan aandacht in de media. Tijd om een PR-bureau in te schakelen. Maar hoe doe je dit nu op een slimme manier en ... Lees verder

9 maanden geleden

Even voorstellen: Tessa Kreunen

Ik ben Tessa en ik ben de nieuwe Junior PR-consultant bij FNKE. Wie ik verder ben? In een notendop: ik ben een coffee-addict, Scandinavië lover, wannabe ... Lees verder

9 maanden geleden

Binnen kijken bij FNKE

Je kan nu altijd bij ons binnen komen lopen. Martijn Baudoin van Studio Mambeau is zo vriendelijk geweest om FNKE op Google Maps te zetten. ... Lees verder

10 maanden geleden

Gaat social nog over relaties tussen mensen?

Robots zijn er om saai en repeterend werk te doen voor ons, de mensen. Zodat wij mensen ons kunnen focussen op nieuwe dingen, die ... Lees verder

10 maanden geleden

New kid on the blog: HvdM

In de korte tijd dat FNKE bestaat, hebben we al veel geleerd. Maar er is veel dat we nog niet weten. Gelukkig zijn er in Nederland ... Lees verder

10 maanden geleden

Instagram Automation

Eerder schreef ik over het succes dat Nathan Chan heeft met zijn methode voor Instagram growth hacking. Deze methode heb ik bij twee klanten van ... Lees verder

10 maanden geleden

Data & PR

De samenstelling van bureaus is al jaren ongewijzigd, tot de komst van Big Data. Voorheen zocht je naar een creatieve schrijver met kennis van het medialandschap ... Lees verder

10 maanden geleden

Creatieve ondernemers werken bij FNKE

Altijd al op het mooiste bedrijventerrein van Arnhem en omstreken willen werken? Creatieve ondernemer die thuis werkt en op zoek naar een vastere werkplek? Ben je ... Lees verder

10 maanden geleden

Instagram Stories en The Fear of Missing Out

Mocht je het gemist hebben, Instagram heeft een Snapchat functie toegevoegd. Op Instagram kan je nu korte video’s of foto’s delen die na 24 ... Lees verder

11 maanden geleden

Hoe vind je de juiste influencers?

In deze post lees je waarom het zo verdomd lastig is om de subtop van influencers te vinden met behulp van tools. Tools laten ... Lees verder

11 maanden geleden

FNKE bestaat 1 jaar!

Precies 1 jaar geleden is FNKE (toen nog onder een andere naam) geboren. Om maar gelijk met een enorm ... Lees verder

12 maanden geleden

Data-gedreven PR, wat is dat nou eigenlijk?

Data zijn ‘the talk of the town’, maar wat is data-gedreven PR? Amerikaanse bureaus als Shift Communications en Walker Sands in VS, zijn hier al veel verder ... Lees verder

12 maanden geleden

Influencer marketing – hipper dan vintage

Influencer marketing, iets wat iedereen wil. Logisch, want waar vraag is, is aanbod. En dat aanbod groeit met de dag. Maar hoe hip is influencer ... Lees verder

12 maanden geleden

Google Trends, Brexit en de valkuil van data

Data, in dit geval Google Trends, is niks zonder juiste interpretatie. Na de Brexit zouden Britten massaal zijn Googlen naar de betekenis van de EU. ... Lees verder

12 maanden geleden

F5-sessie data-gedreven communicatie: Going viral

Hoe ga je viral? Hoe kopieer je het effect van de Ice Bucket Challenge of #TheDress? Het is de heilige graal onder marketeers en PR-professionals. Niemand ... Lees verder

12 maanden geleden

Pas op het Shiny Object Syndrome

Wie alle marketing- en PR-blogs volgt, kan zich snel laten meeslepen in alle hypes en trends. Je moet namelijk als eerste op Snapchat/AR/VR/drones/cyborgs/AI zitten of gebruiken! ... Lees verder

1 jaar geleden

Data-gedreven PR: hoe kun je zonder?

Gister keek ik naar de presentatie van Christopher Penn, de VP of Marketing van het PR-bureau van de toekomst: Shift Communications. Ik genoot van zijn ... Lees verder

1 jaar geleden

PR & Marketing, serious business

Mijn werk neem ik serieus, uiteraard. Maar wij, PR/marketeers/communicateers, zijn er ook wel ontzettend goed in om onszelf heel serieus te nemen. Dat laten wij onder andere ... Lees verder

1 jaar geleden

FastRider kiest voor PR-bureau FNKE

FastRider heeft gekozen voor PR-bureau FNKE om het merk en de innovatieve producten stevig op de kaart te zetten én te houden. FastRider is de ... Lees verder

1 jaar geleden

Facebook video: geluid uit

Bij 85% van de 8 miljard (!) dagelijkse videoviews op Facebook staat het geluid uit. Dat houdt dus in dat je daar rekening mee moet houden tijdens ... Lees verder

1 jaar geleden

Journalist, gebruik mij!

Over de relatie tussen PR-bureaus en de media wordt vaak geheimzinnig gedaan. Terwijl het zo klaar als een klontje is, we kunnen niet zonder elkaar. Wij hebben ... Lees verder

1 jaar geleden

Pitchen is niet gratis ideeën shoppen

In de afgelopen maanden hebben wij het nu twee keer meegemaakt. Je wordt uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek, maar belandt opeens in de voorfase van een pitch.

Lees verder

1 jaar geleden

De staat van Twitter: Q1 2016

Twitter, al vaak dood en begraven maar toch nog in leven. Zelf vind ik het nog steeds een mooi kanaal en geloof ik dat er voor Twitter ... Lees verder

1 jaar geleden

New kid on the blog: Whizpr

In de korte tijd dat FNKE bestaat, hebben we al veel geleerd. Maar er is veel dat we nog niet weten. Gelukkig zijn er in Nederland ... Lees verder

1 jaar geleden

The Joneses: data gedreven PR sinds 2009

PR kent verschillende smaken en vertegenwoordigt dus een breed scala aan diensten. PR gaat van Reputatie naar crisis en van mediarelaties naar Marketing. Uiteindelijk gaat het ... Lees verder

1 jaar geleden

Jongens-PR en meisjes-PR

De jongens tegen de meisjes, waarschijnlijk de oudste tegenstelling in het bestaan van de mensheid. Voor sommigen misschien ook wel een achterhaalde tegenstelling, na drie feministische ... Lees verder

1 jaar geleden

FNKE doet geen concessies

Het is ‘Election time’ bij FNKE. Niet voor een president of Lead Link, maar voor de lekkerste FNKE koffie. Dat klinkt misschien vreemd en voor sommigen ... Lees verder

1 jaar geleden

New kid on the blog: Coopr

In de korte tijd dat FNKE bestaat, hebben we al veel geleerd. Maar er is veel dat we nog niet weten. Gelukkig zijn er in Nederland ... Lees verder

1 jaar geleden

RIP uurtje factuurtje

Het uurtje factuurtje model is ziek en hopeloos ouderwets. Bij rvg worstelden wij er al jaren mee en nu bij FNKE is het same-same-but-different. Tijdens mijn ... Lees verder

1 jaar geleden

Pinterest: hoe zet ik het in en waarom

In 2010 is één van mijn favoriete social mediaplatformen gelanceerd: Pinterest. Dit platform heeft sinds de lancering een enorme groei doorgemaakt en groeit nog steeds. ... Lees verder

1 jaar geleden

Nieuwe dienst: FNKE TIME

Wij hebben een hekel aan nee verkopen. We vinden het dus ook moeilijk om nee te zeggen. Maar soms moet je. Vaak omdat het dan wel ... Lees verder

1 jaar geleden

Meten is weten

“We meten wat af bij FNKE”, dat riep ik een paar weken geleden al, net nadat de discussie over PR-waarde weer eens de kop ... Lees verder

1 jaar geleden

Rage of een trend: een analyse

Wendy schreef vorige week een blog over rages en trends. Zij haalt daar het merk Heelys aan, nu populair onder jongeren. Het leuke van rages ... Lees verder

1 jaar geleden

PR bureau FNKE introduceert FlipBelt in Nederland

Het Arnhemse PR bureau FNKE introduceert voor IMMAYA Sports de FlipBelt op de Nederlandse markt. De FlipBelt is een handig accessoire voor bij het sporten en je kan ... Lees verder

1 jaar geleden

Tijd om als merk in de schijnwerpers te staan

We willen bij FNKE dat onze klanten in het middelpunt van de belangstelling staan. Of dat nu in bladen is, op social media of op beurzen ... Lees verder

1 jaar geleden

“Growth hack the shit out of Instagram”

Instagram is mijn favoriete social media-kanaal, zowel persoonlijk als voor onze klanten. Het is visueel, het is snel en ik heb zo al ... Lees verder

1 jaar geleden

Fantastische blog zonder traffic

Met bloggen kun je een autoriteit worden binnen jouw branche. Dus je start met bloggen. Je investeert flink in het bedenken van verhaallijnen. Bijvoorbeeld op basis ... Lees verder

1 jaar geleden

Korte rage of lange trend?

‘Mam, weet je nog die schoenen met die wieltjes eronder’? De vraag zorgt ervoor dat er beelden door het hoofd van deze midden veertiger voorbij flitsen ... Lees verder

1 jaar geleden

The next step in FNKE’s Holacracy adoptie

Ik heb er al een aantal keer over geblogd: Holacracy en waarom wij zo werken.

Gister was het tijd voor ‘the next step’ in ons ... Lees verder

1 jaar geleden

Holacracy bij FNKE: O jee, ik ben Lead Link

Of ik Lead Link wil worden binnen onze cirkel, die vraag kreeg ik een maand geleden. Mijn eerste gedachte: O jee, dan ben ik ... Lees verder

1 jaar geleden

De zoektocht naar dé ultieme tool

Voordat ik bij FNKE kwam werken, werkte ik dagelijks met een monitorings- en analysetool. Bij FNKE kreeg ik de taak om te kijken naar dé ultieme ... Lees verder

1 jaar geleden

Goed bloggen met een schrijfplan

Vanaf het prille begin moet iedereen bij FNKE bloggen. Eén keer per week, dat zou dus betekenen dat er per  week minimaal vier blogs op FNKE.nl ... Lees verder

1 jaar geleden

Ondernemen betekent vrijheid

In 2014 ben ik gevraagd om onderdeel te worden van de oudste Arnhemse Ronde Tafel, Tafel 15. Ik had destijds geen idee wat ik ... Lees verder

1 jaar geleden

Merk om van te houden: Red Wing Shoe Company

Bij FNKE werken wij voor merken waarvan wij houden en waar wij vier kliks mee hebben. Maar de wereld is groot en gevuld ... Lees verder

1 jaar geleden

Waarom FNKE het als PR bureau anders doet

Een PR bureau starten in 2015, wie doet dat nu nog? PR is toch hartstikke dood? PR is toch hopeloos ouderwets. Zomaar een paar opmerkingen die ... Lees verder

1 jaar geleden

Het mooiste magazine lees je offline

Het is weer dat moment van de week of maand waarop jouw favoriete magazine op de mat valt. Even tijd voor jezelf voor een heerlijk moment ... Lees verder

1 jaar geleden

Klein idee, groot effect

Groot, groter, GROOTST! Dat zijn eerste ideeën vaak en daar is dan nooit budget voor. Dat is prima, je moet groot durven denken, kleiner maken ... Lees verder

1 jaar geleden

Facebook Live takes it all

Als social media fanaat volg ik al het nieuws rondom Facebook op de voet. Nadat afgelopen week de ‘like button’ is uitgebreid met emoties, kondigt Facebook ... Lees verder

1 jaar geleden

Passie proeven bij ‘onze’ merken

Om succesvol voor onze klanten te kunnen werken, vind ik het belangrijk om naast een aantal dingen over het bedrijf te lezen en horen, ... Lees verder

1 jaar geleden

Waarom kiezen voor een PR bureau?

Omdat je graag bekender, succesvoller en toegankelijker wilt worden. Dat is het korte antwoord. Het lange antwoord?

Lees verder

1 jaar geleden

PR consultants goedgetraind de deur uit

Ik las een post op Ketchum Blog over het nut van trainingen voor PR & digital consultants. Vooral deze uitspraak bevestigde voor mij dat wij ... Lees verder

1 jaar geleden

Bloggen als een pro

Bij mijn nieuwe baan als Junior PR consultant kwam ook een nieuwe taak, bloggen. Jawel, vanaf vandaag ben ik op maandag de vaste blogger van FNKE. ... Lees verder

1 jaar geleden

Wat jongeren echt denken over social media

Jongeren, toch wel de heilige graal onder de doelgroepen en met de komst van social media eindelijk te bereiken. Want daar zitten alle jongeren. Toch? Het ... Lees verder

1 jaar geleden

De methode Asscher of de methode South Park?

Het is al de hele dag nieuws: een politicus die vanuit zijn hart reageert. In de Volkskrant-nieuwsbreak zegt politicoloog, blogger en maker ... Lees verder

1 jaar geleden

FNKE is internationaal coördinerend PR bureau JEE-O

PR bureau FNKE coördineert vanaf 2016 de internationale PR voor JEE-O, het Nederlandse awardwinning sanitairconcept in de top van het midden segment. Het is ... Lees verder

1 jaar geleden

Instagram Advertising cheat sheet

De makkelijkste en snelste manier om een spel te winnen? Vals spelen! Niet zo leuk en natuurlijk ook niet zo netjes maar in het geval van ... Lees verder

1 jaar geleden

Even voorstellen: Romana van der Heusen

Mijn naam is Romana, ik ben 25 jaar oud en sinds 1 februari werkzaam bij FNKE als junior PR consultant. Ik kom uit Nijmegen en heb ... Lees verder

1 jaar geleden

Twitter je of Twitter je niet

Er is #ophef over Twitter. Dat lees je en hoor je op de radio. Vijf topmanagers moeten vertrekken en oprichter Dorsey heeft het moeilijk met ... Lees verder

1 jaar geleden

FNKE 5-stappenplan om waardevolle bloggers te herkennen

Journalisten gaan bloggen, bloggers worden steeds journalistieker en je kleine buurjongen is een megaster op Youtube. Wie heeft het overzicht nog? En wat moet je als ... Lees verder

1 jaar geleden

Roetz-Bikes introduceert de nieuwe Vigour+ en kiest voor PR bureau FNKE

Roetz-Bikes maakt mooie fietsen op een verantwoorde wijze. Tot voor kort was het niet mogelijk om dat te combineren met elektrisch fietsen. Zonder compromissen ... Lees verder

1 jaar geleden

Tone of voice

Onlangs heb ik voor een klant een ‘tone of voice’ document gemaakt. Op zoek naar nieuwe inzichten en manieren om deze ‘tone of voice’ vast te stellen, ... Lees verder

1 jaar geleden

Nieuwsjunk houdt armlengte afstand tot Keulen

Bijna het hele jaar beheerst ‘Keulen’ al het nieuws. Na de eerste berichten ben ik gestopt met het volgen van dit nieuws. Vreemd, want ... Lees verder

1 jaar geleden

Wat heeft 2016 in petto?

Funke is op de kop af 181 dagen oud. Net als veel van onze branche genoten zijn we 4 januari weer gestart in ons eerste levens- en ... Lees verder

1 jaar geleden

De next step in social: PR & Brand Marketing in de lead

De next step in social media is de inzet van social media als PR instrument en Brand Marketing. Om zo de aandacht rondom je product, van ... Lees verder

1 jaar geleden

De laatste dagen zijn in zicht!

Aftellen naar Kerst: vandaag ga ik dat écht doen, met nog 1 dag te gaan ;-). Over een uurtje trekken we bij de FNKE de deur ... Lees verder

2 jaar geleden

2015 was tof, 2016 wordt nog toffer!

Op 13 juli dit jaar was FNKE een feit. Aljo en Bram verzilverden hun samenwerking en startte samen PR bureau FNKE. Al snel bleek het kantoor ... Lees verder

2 jaar geleden

Wat maakt een persbericht succesvol?

In 2013 heeft SHIFT Communications onderzoek gedaan naar wat de beste momenten zijn om een persbericht te versturen. De uitkomst? Maandag en dinsdag, het liefst vroeg. ... Lees verder

2 jaar geleden

Hoe pas je de Barcelona Principles 2.0 toe

De Barcelona Principles zijn dit jaar volledig vernieuwd. Het was nodig om ze bestand te maken tegen de wereld van earned, owned, rented en paid media. Daarvoor ... Lees verder

2 jaar geleden

Waarom FNKE voor Holacracy heeft gekozen

In het begin van mijn carrière werkte ik in de retail. Ik verkocht TV’s, maar had weinig invloed op de processen omdat ik een junior verkoper ... Lees verder

2 jaar geleden

Waarom FNKE FNKE heet

Bij het starten van ons nieuwe bedrijf moest er natuurlijk een naam zijn. Na avonden aaneengesloten te hebben gebrainstormd kwamen we er niet uit. Daarom riepen ... Lees verder

2 jaar geleden

De slag om het nieuws met Instant Articles

Het is één van de belangrijkste redenen, naast contact onderhouden met vrienden, familie en bekenden, om social media te gebruiken: nieuws. Veel updates in je Facebook ... Lees verder

2 jaar geleden

Hoe word je als startup gevraagd voor pitches?

FNKE heeft als startup al hele gave klanten. Maar FNKE is gretig. FNKE wil meer! FNKE wil meedoen aan toffe PR / Marketing pitches ... Lees verder

2 jaar geleden

VPRA Scrum sessie @ FNKE

De VPRA, Vereniging voor Public Relations Adviesbureaus, organiseert voor haar leden regelmatig kennissessies. Meestal ergens in het westen van het land maar voor de ... Lees verder

2 jaar geleden

“The less people want to be at work, the more they are on Facebook”

Social is in onze visie onlosmakelijk verbonden met PR. ‘Project gesneden koek’ zou je dan denken. Maar het op een juiste wijze inzetten van ... Lees verder

2 jaar geleden

Holacracy bij FNKE: Ik <3 vergaderen

Ik werk nu ruim drie maanden bij PR bureau FNKE en blog als ‘nieuwe’ medewerker over Holacracy. In het kort: Holacracy is het besturingssysteem van ... Lees verder

2 jaar geleden

Juffrouw Jannie – de rol die tóch vervuld moet worden

Als start-up zorg je ervoor dat je focus aanbrengt op wat je doet, voor wie en met name waarom. Dát zit bij FNKE helemaal goed.

Lees verder

2 jaar geleden

Timelapse van de opening van ons nieuwe kantoor

Vorige week hebben we samen met tientallen relaties, vrienden en familie ons nieuwe kantoor geopend. Voor iedereen die er niet bij kon zijn of ... Lees verder

2 jaar geleden

2G Tuesday bij Facebook: begrijp jij jouw klant?

Op het hoofdkantoor van Facebook is 2G Tuesday geïntroduceerd. Op dinsdag wordt de snelheid van het mobiele internet verlaagd tot 2G, de mobiele internetverbinding waar mensen in ... Lees verder

2 jaar geleden

Discover Weekly: verliefd op een algoritme

Big data en op maat gemaakte, persoonlijke aanbiedingen, dat wil nog niet echt lukken. De AH-Bonuskaart werd ooit met dat idee geïntroduceerd. Dan zijn er nog ... Lees verder

2 jaar geleden

Wij zijn verhuisd!

Begin 2015 werd ons oude kantoor in het centrum van Arnhem te klein. Op dezelfde plek uitbreiden was geen optie dus gingen we op zoek naar ... Lees verder

2 jaar geleden

ACTIVEON kiest FNKE voor PR in Nederland

ACTIVEON is in de VS al een grote speler binnen de action cameramarkt en het merk gaat nu Europa veroveren. Voor de Nederlandse PR ... Lees verder

2 jaar geleden

Pak de regie in de customer journey

In dit overzichtelijke, met goede voorbeelden verrijkte, blog op Marketingfacts gaat het over aanhoudende aandacht voor je klant. Niet eenmalig via de customer journey, ... Lees verder

2 jaar geleden

Hoe vind je als startup een ervaren PR consultant?

FNKE is pas drie maanden oud en groeit. Reden voor ons om binnen twee maanden een tweede vacature open te stellen. Deze keer specifiek gericht op ... Lees verder

2 jaar geleden

Twee interessante blogs over Volkswagen’s Dieselgate

Jarenlang is Volkswagen door marketeers en PR professionals aangehaald als hét voorbeeld van hoe het moet. Tot dat blijkt dat Volkswagen Amerikaanse tests voor ... Lees verder

2 jaar geleden

De belangrijkste ontwikkelingen op social media – oktober 2015

De ontwikkelingen gaan snel, zeker op online gebied. Gelukkig blijft ook heel veel hetzelfde: Facebook is nog steeds het grootste sociale netwerk in Nederland. Ook maakt ... Lees verder

2 jaar geleden

Facebook Design: details, details, details

Soms wil je heel duidelijk laten zien hoe je pagina er mooi uitziet op een iPhone (of ander device, maar ik ga toch even voor de ... Lees verder

2 jaar geleden

Holacracy bij FNKE: nieuwe medewerkers

FNKE werkt volgens de principes van Holacracy. Mensen werken binnen een cirkel in rollen en zijn ondernemer in hun eigen rol. Holacracy werkt zonder ... Lees verder

2 jaar geleden

Ga in gesprek met de klanten van je klant

Als professioneel PR bureau bezoekt FNKE natuurlijk de vakbeurzen waar we netwerken, trends spotten en mensen binnen de branche spreken. Maar het loont ook om naar een ... Lees verder

2 jaar geleden

De retail beperkt nieuwe merken

Nieuwe merken of merken met nieuwe producten zoeken retailers om hun producten te verkopen. Om deze retailers te vinden betalen zij voor (dure) beursmeters waar ze ... Lees verder

2 jaar geleden

Let’s talk in circles

Content maken is een must, want branded content scoort. Maar succesvolle content valt of staat met een contentstrategie, een ‘handleiding’ voor het plaatsen van ... Lees verder

2 jaar geleden

PR in komkommertijd: top en flop 2015

Hoewel er discussie is over of het fenomeen komkommertijd nog wel bestaat, blijft er in de zomer ruimte om met een onderzoek of actie te scoren. ... Lees verder

2 jaar geleden

FNKE is VPRA Q-Certified

PR bureau FNKE is VPRA Q-Certified en daar ben ik onwijs trots op!

Lees verder

2 jaar geleden

Barcelona Principles nooit afgebouwd

Barcelona Principles, de maatstaf voor een PR-programma. De zeven internationale principes, die veelvoudig gebruikt worden als evaluatiemethode in het PR-vak, hebben nu een opfrisbeurt ... Lees verder

2 jaar geleden

Facebook lanceert nieuwe lay-out voor pagina’s

Facebook introduceerde vandaag de nieuwe lay-out voor pagina’s. Hierdoor zal met name het mkb nog beter in staat zijn om in contact te komen met mensen ... Lees verder

2 jaar geleden

Branded content scoort

Content is niet meer weg te denken uit de PR-wereld. MarketingTribune beaamt dat met haar artikel. Uit onderzoek blijkt namelijk dat slechts 0,001% van ... Lees verder

2 jaar geleden

Adverteren op Instagram

Het is bijna mogelijk: adverteren op Instagram! Doordat FNKE van een geavanceerde Facebook & Instagram advertentietool gebruik maakt kunnen we als een van de eersten gebruik ... Lees verder

2 jaar geleden

Storytelling sells

In dit Engelstalige artikel van Facebook IQ vind je veel interessante informatie over storytelling op Facebook. Wist je dat je met verschillende kleine video’s een verhaal ... Lees verder

2 jaar geleden

Weapon of mass instruction

Met het Empire State Building als canvas, veertig 20.000 Lumen beamers en een 5k film vragen Travis Threlkel en Louie Psihoyos aandacht voor het uitsterven van dieren wereldwijd. ... Lees verder

2 jaar geleden

Het belang van bloggen

Blogs, ze vliegen je om de oren. Iedere maand komen er bijna 34 miljoen nieuwe blogposts bij, maar waarom zijn ze zo succesvol en waar moet ... Lees verder

2 jaar geleden

Wat doe je bij negatieve publiciteit?

Het is verstandig om vooraf na te denken over negatieve PR, oftewel negatieve publiciteit. Op Sprout.nl vond ik 4 don’ts (mét oplossingen). De meest verstandige in ... Lees verder

2 jaar geleden

Facebook anno 2015

Regelmatig blog ik voor Aljo Hartgers op Marketingfacts over social media, en dan met name over Facebook. Daarnaast heb ik een onderdeel voor mijn ... Lees verder

2 jaar geleden

FNKE is geboren!

Je kent ze vast wel, van die sprookjes, hoe twee mensen elkaar tegenkwamen, elkaar enorm aanvulden en nog ‘happily ever after’ leefden. Dit gaat ook op ... Lees verder

2 jaar geleden

Nieuwe collega gezocht

Wil jij samen met ons werken aan de doelstelling om merken bekender, toegankelijker en succesvoller te maken? Ben je op zoek naar een toffe uitdaging en ... Lees verder

2 jaar geleden

TUINtips 2015 net zo succesvol als afgelopen jaren?

“Hoeveel nachten slapen nog?” en “Is het al april?” Deze vragen hoor ik in deze periode regelmatig. Dochterlief is begin april jarig en kan niet wachten ... Lees verder

2 jaar geleden