De eigenaar van de Bloemendaalse strandtent Parnassia beleefde de afgelopen dagen een pr-nachtmerrie na het wegsturen van een ALS-patiënt. Een paar tips wat je in zo'n geval van  publiciteit vooral niet moet doen. Soms is "viraal" gaan het laatste wat je wilt. De Bloemendaalse strandtent Parnassia belandde vrijdagavond in een pr-matige shitstorm nadat stripfiguren Fokke en Sukke meldden dat ALS-patiënt (en NRC-journalist) Pieter Steinz was weggestuurd van het terras van het restaurant.

Wat er dan - vooral op Twitter en Facebook - over je heen komt als ondernemer is verschrikkelijk, zegt Parnassia-eigenaar Hans Slewe tegen NRCq.nl. Het gezin van paviljoeneigenaar Slewe krijgt politiebescherming vanwege 'serieuze bedreigingen', schrijft Pernassia op Facebook. Er werd onder meer opgeroepen tot een stil protest en een boycot van de horecagelegenheid. Nadat Slewe besloot de dagomzet van afgelopen zondag aan de ALS-stichting te schenken ging de storm liggen.