Hoe komen we op een andere manier dan sales in contact met de doelgroep en creëren we merkvoorkeur?

Doelgroep: de millennial


Content waar de doelgroep iets aan heeft

Waar houdt de millennial zich mee bezig? Voor een aantal binnen ons team een eitje. De onderwerpen die na een brainstorm bij ons opkwamen, toetsten we aan de insights. De uitkomst bleek helder: de onderwerpen ‘kopen van een eerste huis’ en ‘samenwonen’ sprongen eruit. De vragen rondom deze onderwerpen hebben we geanalyseerd, en beantwoord in een content reeks. Onze aanpak lees je hieronder!

 

Onze aanpak

In een blogserie beantwoorden we alle vragen rondom de onderwerpen ‘een eerste huis’ en ‘samenwonen’. Een greep uit de blogs: 

  • 5 dingen die je moet regelen voor je eerste huis
  • Deze vaste lasten horen bij jouw eerste koophuis
  • Samenwonen? Regel deze 5 dingen
  • Samenwonen? Deze apps maken je leven makkelijker

 

Met deze blogs gaan we iets verder af van de diensten van Oxxio, maar met relevante content komen we dichterbij de doelgroep. We helpen de doelgroep bij het beantwoorden van hun vragen en laten hen direct kennismaken met de oplosser: Oxxio.

 

Content marketing campagne Oxxio FNKE_1

Content marketing campagne Oxxio FNKE_3

Content marketing campagne Oxxio FNKE_2

 

Nieuwe leads met content marketing 

We zorgen ervoor dat Oxxio op het juiste moment (tijdens de eerste algemene zoektocht) gevonden wordt. Dit doen we met behulpzame SEO geoptimaliseerde blogs die aansluiten op deze fase van de doelgroep, de awareness fase. In de resultaten zien we dat de campagne 57% new visitors op de webpaginas oplevert. Een nieuwe groep potentiële eindgebruikers dus!

 

Om meer verkeer naar de blogs te krijgen hebben we ingezet op social media campagnes. Een specifieke doelgroep kreeg de advertenties te zien. Op basis van de interacterende doelgroep maakten we een engagement audience. De engagement audience werd weer ingezet bij een sales campagne van Oxxio. Zo maken we optimaal gebruik van een goed getargete doelgroep! 

 

Content marketing campagne Oxxio FNKE_5

 

Content marketing campagne Oxxio FNKE_4

 

 

De resultaten

  • De gemiddelde bounce rate van de blogpagina’s is 37,69%. Dit betekent dat meer dan 60% van de blogbezoekers andere webpagina’s van Oxxio bekeek. 
  • De social media campagnes zorgden voor een totaal bereik van 437.398. Op de blogs is in totaal zo’n 10.000 keer geklikt. 
  • 57% new visitors op de website van Oxxio. 
  • Een relevante doelgroep voor de sales campagnes. 
  • Een fijne samenwerking met Oxxio en RedRum

 

Bianca Filemon, Marketing communicatie adviseur bij Oxxio:
"We willen onze klanten en prospects meer bieden dan alleen een goede prijs. Door de doelgroep relevante content te bieden kunnen we ze vanuit een sympathiek oogpunt extra informeren over onze diensten en kennis laten maken met Oxxio. Op deze manier kunnen we met een klein budget ons merk laden, maar ook leads genereren. We zijn heel erg blij met deze resultaten en hebben hieruit goede inzichten opgedaan om verder te kunnen optimaliseren."

 

Diensten FNKE

 

Partners

RedRum

Opdrachtgever: Oxxio

 

Spar vrijblijvend met een content marketing expert!

 


Gerelateerde cases

Een content marketing campagne voor Oxxio

Hoe komen we op een andere manier dan sales in contact met de doelgroep en creëren we merkvoorkeur?

Lees verder

March 25, 2020

Media-aandacht voor ProRail bij De Ontknoping Utrecht Centraal

De afgelopen tien jaar heeft ProRail rondom Utrecht Centraal het spoor en de stationshal compleet vernieuwd. Dat zal..

Lees verder

March 20, 2020