Voor de Nederlandse PR-activiteiten koos action cameramerk ACTIVEON voor FNKE. Onze taak? Het vergroten van de naamsbekendheid, introduceren van nieuwe modellen en het organiseren van spraakmakende PR-events. En wat is er nou overweldigender dan een VIP-avond bij Cirque du Soleil?

Prachtige content maken en delen; met dat doel werken ACTIVEON en Cirque du Soleil de komende jaren samen als partners. De samenwerking tussen ACTIVEON en Cirque du Soleil is gebaseerd op de gezamenlijke campagne “Feel the Moment”. Voor de artiesten van Cirque du Soleil kan een baanbrekende stunt of een glimp in het leven van een danser zo’n speciaal moment zijn dat zij vangen met ACTIVEON.

Voor de gebruiker van ACTIVEON kan elk moment een hoogtepunt zijn – en de camera’s, die net zo compact zijn als robuust, verzekeren dat al deze speciale dagelijkse momenten worden opgenomen. Of dat nu sportmomenten, een gezellige picknick met vrienden of de eerste stapjes van een kind zijn.

Een geslaagd PR-event

Logisch dat deze camera’s na onze introductie direct de aandacht trokken van journalisten uit de tech-, gadget- en foto- en videobranche. Binnen een paar maanden kreeg ACTIVEON de mooiste reviews en werden al ruim 60 artikelen over de verschillende camera’s en accessoires gepubliceerd. Om nog meer redacties te overtuigen van de kwaliteit en het gebruiksgemak van ACTIVEON was het tijd om hen de producten live te laten ‘beleven’.

De wens van ACTIVEON was om relevante media die qua doelgroep passen bij de ACTIVEON gebruikers, uit te nodigen voor een totale ‘ACTIVEON-Beleving’ en om de nieuwste camera – de SOLAR X – te introduceren tijdens één van de Cirque du Soleil shows, waar ACTIVEON camerapartner van is.

PR-event pr bureau fnke cirque du soleil activeon

Doel

Er moet een groter merkbewustzijn bij een bredere doelgroep dan alleen de tech-, gadget-, en foto/video-pers worden gecreëerd voor ACTIVEON. De aandacht gaat daarom speciaal uit naar mediarelaties van vrouwen-, lifestyle en familiebladen en -websites. Daarnaast moet er een solide relatie worden opgebouwd en onderhouden met journalisten en bloggers die ACTIVEON al wel kennen. Tot slot moet er een grotere zichtbaarheid voor ACTIVEON worden gerealiseerd, zowel voor het merk zelf als voor de camera’s.

Aanpak

Vrouwen-, mannen-, sport-, foto/video- en lifestylebladen en -blogs sluiten aan bij de doelgroep van ACTIVEON. FNKE heeft samen met ACTIVEON een lijst opgesteld met 30 gewenste mediatitels. Deze worden door FNKE in deze volgorde persoonlijk uitgenodigd om als VIP aanwezig te zijn bij de show Amaluna van Cirque du Soleil. Omdat het om een exclusief event gaat zijn er slechts 20 kaarten beschikbaar om pers – samen met introducee – als VIP te ontvangen in de VIP lounge van Cirque du Soleil. Gasten worden hier volledig in de watten gelegd en het zal hen aan niets ontbreken; exclusief ontvangst in de VIP-lounge met exclusieve hapjes en drankjes, op de foto met één van de artiesten van Cirque du Soleil,  eerste rang plaatsen tijdens de show en de CX Gold camera in de goodiebag.

Door het organiseren van een event waar journalisten, bloggers en influencers worden meegenomen in beide werelden, laten we hen ervaren hoe het is het moment te voelen, beleven en delen. Met als doel dat het hen inspireert om het te vertalen naar de behoefte van hun eigen doelgroep en dit met hen te delen.

Resultaat

Het lukte FNKE om met bijzondere producten en een originele locatie de gewenste lifestyle- en techmedia te bereiken. De 20 kaarten waren binnen een week gereserveerd voor titels als LINDA Magazine, Vrouw, Libelle, Margriet, Fabulous Mama&Family, maar ook influencers als Stylemyday en blog Dutchcowboys. Er was een wachtlijst van media die tot het laatste moment hoopten dat collega’s verhinderd waren zodat er een plek vrij zou komen.

Alle aanwezigen ‘beleefden’ de wereld van ACTIVEON en dit leverde unieke publicaties van gasten op tijdens en na afloop van het event, maar ook hele warme reacties. Een greep uit de reacties:

PR event pr bureau FNKE

LINDA Magazine: ‘Wat hebben we een geweldige avond gehad! We hebben enorm genoten! 10000x dank dat we hierbij aanwezig mochten zijn!’

StyleMyDay: ‘ We hebben gisteren echt enorm genoten van de show en ik wil je dan ook nogmaals super bedanken!’

VROUW (Telegraaf): ‘Heel erg bedankt voor de uitnodiging! We hebben een heerlijke avond gehad en genoten van de show. Ook kunnen we de Activeon camera op de redactie ontzettend goed gebruiken! Wat een geweldig cadeau.’

DIGIFOTOPRO: ‘Wat een prachtige show van Cirque du Soleil! En binnenkort testen wij deze geweldige CX GOLD uit voor jullie. Dank aan ACTIVEON!’

Alle gasten zijn enorm enthousiast. Niet alleen over het event maar ook over de camera. Ze beloven het product uit te proberen en toe te passen in verschillende situaties. ‘Feel the moment, share your moment!’ is de payoff van ACTIVEON en Cirque du Soleil. Dit is tijdens en na het event volop gebeurd!

Het event zorgde voor een aanzienlijk verhoogd merkbewustzijn bij redacties en bloggers uit de verschillende branches. Maar ook een basis om in de toekomst nieuwe producten te introduceren en kansen om publiciteit te pakken op het moment dat dit kan.


Gerelateerde cases

Case: introductie van de JEE-O bloom series by Edward van Vliet

JEE-O ontwikkelde samen met de Nederlandse topontwerper Edward van Vliet de bloom series. In het voorjaar van 2018..

Lees verder

April 5, 2019

Citymarketing campagne Reisbureau 'T Grune Hert

In 2017 hebben we met een aantal creatieve en betrokken Arnhemmers een nieuwe visie op citymarketing ontwikkeld. Dat.. Lees verder

January 8, 2019