Sinds 2008 voert FNKE (voorheen rvg) PR-werkzaamheden uit voor JEE-O in Nederland. JEE-O is een awardwinning sanitair concept in de top van het midden-segment en vindt zijn oorsprong in Weurt. Elf jaar geleden is Lammert Moerman begonnen met het ontwerpen en maken van zijn eigen producten.

De doelstelling was om JEE-O verder te positioneren als lifestylemerk, de collecties onder de aandacht te krijgen en te houden, de J bike te introduceren en publicaties verkrijgen in relevante lifestyle- en tuinmagazines. Daarnaast is er ook gefocust op online publicaties.

JEE-O-j-bike-pr bureau fnke

De media over JEE-O

Elle Decoration: ‘De nieuwe lichting badkameraccessoires is in alle opzichten knap: mooi om te zien en vol technisch vernuft’

Feeling Wonen: ‘Verfrissend Design’

Leidsch Dagblad: ’Buitendouches zijn in de zomer het summum van luxe’

  • VTWonen
  • Lourens J.C. Noord

Aanpak

  • Intensief en persoonlijk contact met journalisten, influencers en bloggers
  • Introducties van de collecties
  • Introductie van de J bike
  • Merk introduceren bij (binnenhuis)architecten en stylisten
  • Social strategie en uitvoering op Facebook, Instagram en Pinterest
  • Maandelijkse verzending van nieuwsbrieven

 Resultaat

  • 64 publicaties in geprinte media (o.a. Elle Decoration, VT Wonen, Stijlvol Wonen, Volkskrant Magazine, Quote) met een bereik van 2,6 miljoen
  • 21 publicaties in online media (o.a Architectenweb, Wonen.nl, VilladArte.nl)
  • 40% organische groei in fans op Facebook
  • Internationale coördinatie voor JEE-O in 2016

 


Gerelateerde cases

Een content marketing campagne voor Oxxio

Hoe komen we op een andere manier dan sales in contact met de doelgroep en creëren we merkvoorkeur?

Lees verder

March 25, 2020

Media-aandacht voor ProRail bij De Ontknoping Utrecht Centraal

De afgelopen tien jaar heeft ProRail rondom Utrecht Centraal het spoor en de stationshal compleet vernieuwd. Dat zal..

Lees verder

March 20, 2020