Voor het Amsterdamse fietsenmerk Roetz-Bikes heeft FNKE de Vigour+ in Nederland geïntroduceerd.

FNKE werkt met bedrijven en mensen waarbij we vier kliks hebben: op persoonlijk vlak, op ideeën, op budget en op commitment. Wij moeten het product ook begrijpen en zelf moeten willen gebruiken. Al die elementen zijn ruimschoots aanwezig bij de mooiste elektrische fiets van Nederland: Roetz-Bikes Vigour+.

Met publicaties in onder andere Talkies MAN, Linda. Man, Stylecowboys.nl, Gentleman’s Watch, iCulture.nl, MarketingTribune (magazine en online), AutoReview, ANWB.nl, verschillende dag- en vakbladen is de brede introductie geslaagd. Wil je meer weten over deze case? Neem contact met ons op!

pr bureau fnke Roetz Bikes Vigour case

PR-campagne Roetz-bikes Vigour+

Hoewel er ontzettend veel elektrische fietsen zijn, blinken ze over het algemeen niet uit in het mooie of slimme ontwerp. Veel draden, grote accu’s en glimmende aluminium frames. Je kan er wel veel kilometers mee maken. Roetz-Bikes wilde een ander soort elektrische fiets. Eentje waarbij je niet ziet dat het een elektrische fiets is en je geen compromissen hoeft te doen op het gebied van design.

Met de komst van een speciale naaf werd dit mogelijk. In deze naaf zit alle techniek: de accu, de motor en de verbinding met de app. Geïntegreerd in het achterwiel valt het dus bijna niet op dat het een elektrische fiets is. Een innovatieve elektrische fiets en de Tesla onder de elektrische fietsen want door de te remmen, laad je de accu op.

Het is geen fiets voor de lange afstand maar een echte stadsfiets voor woon-werkverkeer of voor professionals die de scooter zijn ontgroeid. De campagne is daarom gericht op drie doelgroepen: Young City Professionals, Early Adopters en de Hippe stadsmoeders.

  • PR-campagne Roetz-bikes Vigour+
  • PR-campagne Roetz-bikes Vigour+

Aanpak

Begin december is FNKE gestart met de PR-campagne. In korte tijd zijn er verschillende persberichten naar de periodieke en actuele media verzonden, om in ieder geval bij de start van het fietsseizoen aandacht in de bladen te hebben. In februari is er nog een aparte verzending voor de Vigour+ Ladies geweest.

Het uitgebreide netwerk van FNKE mediarelaties is daarna gericht benaderd.

Resultaat PR-campagne

Wil jij ook zo’n toffe en geslaagde introductie voor jouw product of merk? Neem contact met ons op!

 


Gerelateerde cases

Een content marketing campagne voor Oxxio

Hoe komen we op een andere manier dan sales in contact met de doelgroep en creëren we merkvoorkeur?

Lees verder

March 25, 2020

Media-aandacht voor ProRail bij De Ontknoping Utrecht Centraal

De afgelopen tien jaar heeft ProRail rondom Utrecht Centraal het spoor en de stationshal compleet vernieuwd. Dat zal..

Lees verder

March 20, 2020