PR-bureau FNKE verzorgt de PR-campagne voor in4nite. in4nite is een bijzondere samenwerking tussen multinational Low & Bonar en tien designers, en te zien op de Dutch Design Week 2017.

 

in4nite: een Arnhemse samenwerking

‘Toevallig’ zitten zowel de ontwerpers als Low & Bonar en FNKE op bedrijventerrein Industriepark Kleefse Waard (IPKW) in Arnhem. De stap om samen aan in4nite te werken, is dan ook een logische. “Er was al langer de wens om samen iets te doen, de juiste kans had zich alleen nog niet aangediend”, aldus Bram Jeurissen van PR-bureau FNKE. “Toen wij voor het eerst van dit project hoorden, waren wij natuurlijk direct enthousiast. En nieuwsgierig! Wat maak je van een materiaal dat je normaal nooit ziet?”

“Colback, het materiaal waar de ontwerpers (Atelier Rick Tegelaar, Charley Reijnders, Dana Dijkgraaf Design, Klaas Kuiken Product Design, Kraft architecten, Mieke Lucia, Robbin Baas, Studio Erik Stehmann, Studio Joris de Groot en Tijn van Orsouw) mee hebben gewerkt, zie je normaal niet. Het zit in luchtfilters, automatten, wordt gebruikt om bloemen in te pakken en zo zijn er nog honderden andere toepassingen. Het is alleen nog nooit zo gebruikt zoals onze tien ontwerpers dat hebben gedaan”, zo licht Bob Elzen, projectleider in4nite van Low & Bonar, toe. in4nite is de hele Dutch Design Week te zien op Strijp T, Gebouw TQ. Het is de eerste keer dat deze locatie wordt gebruikt.

Geïntegreerde campagnes voor in4nite

“Met een geïntegreerde, data-gedreven PR-strategie hebben wij in4nite gelanceerd in de media. Zowel met persberichten, inzet van mediarelaties en campagnes op social media. Daarnaast hebben we  Low & Bonar en de makers ondersteund met het gebruik van social media,” vertelt Jeurissen van het Arnhemse PR-bureau.

in4nite is geen eenmalig project voor Low & Bonar, het is een meerjarige campagne om nieuwe toepassingen voor bestaande materialen en technologieën te ontdekken. “Het mooie van de coöperatie tussen de creatieve bedrijven en de designers is de hoeveelheid bijzondere ideeën die samen zorgen voor een unieke uitkomst”, aldus van Elzen.

 

PR-bureau FNKE verzorgt campagne in4nite

Gerelateerde cases

Case: ArnhemAANdag, een laagdrempelige campagne voor duurzaamheid

Iedere gemeente en provincie worstelt met het halen van de klimaatdoelstellingen. Vaak wordt de oplossing gezocht in de..

Lees verder

June 19, 2018

Case: een campagne voor de Arnhemse Korenbeurs ideeënwedstrijd

Met de feestelijke bekendmaking van de winnaar sluiten we een succesvolle campagne voor de Korenbeurs af. De..

Lees verder

May 17, 2018