Koningsdag Arnhem is het grootste gratis festival van Nederland, maar kreeg daar in voorgaande jaren te weinig aandacht voor. Aan FNKE de taak om daar met een PR-campagne verandering in te brengen

PR-campagne Koningsdag Arnhem

Al jaren komen de grootste artiesten naar Arnhem om ervoor te zorgen dat de bezoekers uit Arnhem en omstreken met Koningsdag en -nacht de tijd van hun leven hebben. Helaas was de aandacht in de media er niet naar.

Op basis van de doelstellingen ontwikkelde FNKE een hands-on strategie. Door inzet van mediarelaties, lokale bloggers, activatie van de doelgroep door King / Queen for a Day en de promotie door de bezoekers zelf, hebben wij een continue en relevante stroom aan publicaties gerealiseerd. Wij zijn trots op het resultaat!

Doelstelling

  • Zoveel mogelijk aandacht generen voor Koningsdag Arnhem
  • Specifieke publiciteit voor dance- en pop-programma in landelijke top 10 lijsten
  • Arnhem zichtbaar als grootste gratis overdekte evenementenstad

Strategie

  • Onderzoek naar usp’s Koningsdag Arnhem vs concurrerende steden
  • Promoten belangrijkste pijlers grootste gratis festival, droog en gratis feesten en van Oranje naar Roze in de media door inzet mediarelaties, versturen persberichten, contentmarketing en social advertising
  • Bedenken en realiseren activatie King / Queen for a day
  • Activeren lokale bloggers
  • Specifieke targetting via custom audiences op Facebook op omliggende steden

Resultaat

Koningsdag Arnhem breeduit in de landelijke media door de persmailing over het grootste gratis festival van Nederland: 3voor12MetronieuwsPartysceneDJ GuideElle Eten

Aandacht in de lokale media door de persmailing over Queen for a Day en van oranje naar roze: Gelderlander: Queen for a dayGelderlander: van oranje naar rozeArnhemse Koerier: Arnhem kiest eigen koningGelderlander: Arnhem kiest eigen koning.

In totaal heeft FNKE 64 publicaties met de PR-campagne Koningsdag Arnhem gerealiseerd, met een totaal earned bereik van 1.8 miljoen.

King for a Day

De kandidaten die King / Queen for a Day wilde worden, hebben met video’s Arnhem gepromoot.

PR-campagne Koningsdag Arnhem

 

Huldiging Queen for a day door wethouder Inge van Burgsteden op het Kingsize Festival

  • PR-campagne Koningsdag Arnhem
  • PR-campagne Koningsdag Arnhem

Deze vanity metrics groeide ook mee:

PR-campagne Koningsdag Arnhem

PR-campagne Koningsdag Arnhem

PR-campagne Koningsdag Arnhem


Gerelateerde cases

Case: introductie van de JEE-O bloom series by Edward van Vliet

JEE-O ontwikkelde samen met de Nederlandse topontwerper Edward van Vliet de bloom series. In het voorjaar van 2018..

Lees verder

April 5, 2019

Citymarketing campagne Reisbureau 'T Grune Hert

In 2017 hebben we met een aantal creatieve en betrokken Arnhemmers een nieuwe visie op citymarketing ontwikkeld. Dat.. Lees verder

January 8, 2019