Of dat nou journalisten, bloggers, medewerkers, influencers, vloggers, klanten of investeerders zijn. Dat PR en content marketing logische partners zijn, spreekt dus voor zich.

Wat is content?

Content is een breed begrip. Blogs, vlogs, whitepapers, video, infographics; eigenlijk valt alles wat je online consumeert er onder.

Met alleen goede verhalen ben je er nog niet, je moet deze content ook op het juiste moment en op de juiste plaats delen voor maximale impact. Want content moet wel opvallen tussen de resultaten van de (minstens) 40.000 zoekopdrachten die Google per seconde verwerkt. Het moet zinvolle, behulpzame of inspirerende content zijn die het waard is om te delen. Niet opdringerig of teveel op de verkoop gericht dus.

Inbound & content marketing

Content marketing wordt ingezet voor branding als ook voor loyalty, service en support. De content kan via verschillende kanalen worden aangeboden: via search, email, advertising en offline zoals een magazine. Met inbound zorg je ervoor dat je gevonden wordt, op het juiste moment.

De focus ligt op het binden van de doelgroep met content series. Dat kan in allerlei vormen: blogs, vlogs, podcasts of interviews. Je verovert de harten van de doelgroep, bouwt aan vertrouwen en uiteindelijk aan de relatie.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen doen?

Onder content marketing verstaan wij dus alles wat komt kijken bij het consistent creëren en distribueren van content. Met onze tools meten wij de inspanningen in real-time en sturen we die waar nodig bij. Achteraf volgt een heldere rapportage waarmee wij nieuwe inzichten krijgen voor volgende campagnes.

 

FNKE stuff

Citymarketing campagne Reisbureau 'T Grune Hert

In 2017 hebben we met een aantal creatieve en betrokken Arnhemmers een nieuwe visie op citymarketing ontwikkeld. Dat.. Lees verder

Jan 8, 2019

PR Tooltip: HubSpot als Inbound PR Newsroom

Een moderne newsroom is zo veel meer dan een overzicht van je laatst verzonden persberichten. Waar moet die newsroom.. Lees verder

Mar 7, 2019