Als data-gedreven PR-bureau vinden we het belangrijk om cijfers en cases als input voor campagnes te gebruiken. Met data weten we de relevante doelgroepen te vinden. Om die te bereiken gaan we relaties aan met pers, bloggers en influencers die aansluiten bij jouw merk. Wij activeren de doelgroep met toffe evenementen en bereiken hen met publicaties in hun favoriete media: van blogs tot print en social tot reviews.

 

Data-gedreven PR

Voor wij aan de strategie beginnen, toetsen we de uitkomsten van de kick-off, doelstellingen en de doelgroepen aan de beschikbare data. We kijken naar openbare bronnen zoals het CBS, naar gegevens uit Google Analytics, onze monitoring en elke andere, relevante bron die wij kunnen vinden of krijgen. Klopt het wel wat we samen hebben bedacht of willen? Dat is data-gedreven PR.

We verdiepen ons in de markt, merk en doelgroep en zoeken in de data naar relevante campagnehaakjes. Hiervoor combineren we de data met onze intuïtie, creativiteit en ervaring. Cijfers en modellen zijn geweldig interessant maar de menselijke inbreng is nog altijd nodig.

Welke onderwerpen spelen rondom de productgroep of dienst? Wat zijn de thema’s van die onderwerpen? Wie zijn de auteurs? Al deze informatie nemen wij mee in de strategie.


Met sterke content die authentiek is en de doelgroep raakt is wat wij creëren en uitvoeren als geïntegreerde campagne. We zorgen ervoor dat de boodschap op elk platform consistent is. Dat is één van de redenen waarom wij een samenwerking starten met een kick-off. Tijdens deze kick-off leggen we de doelstellingen, tone-of-voice en key results voor de campagne(s) vast. De uitkomst van deze sessie wordt uitgewerkt tot een tactisch en operationeel PR-plan met als resultaat gestroomlijnde campagnes.

 

Inbound PR

Inbound draait om gevonden worden met relevante content, zodat mensen naar jou toekomen in plaats van andersom (pull). Content die jouw publiek zélf vindt, op het moment dat het publiek er naar op zoek is. En dus niet, zoals bij outbound, op het moment dat jij dat wilt. In ons blog vertellen we je alles over Inbound PR.

 

Influencer marketing

Het grote verschil met vroeger is het versnipperde medialandschap. Het is moeilijker geworden om door te dringen tot de individuen die iets voor jouw merk kunnen betekenen. Door onze kennis van de markt en de media en slimme inzet van onze tools, weten wij welke influencer belangrijk is voor jouw merk.

Influencers zijn mensen die met één bericht of het dragen van een bepaald merk de verkoop of websitebezoek enorm kunnen laten stijgen. Maar het zijn ook mensen die autoriteit hebben omdat ze bijvoorbeeld al jarenlang schrijven over een branche of merk. Dat maakt ze betrouwbaar en de boodschap komt effectiever over op de doelgroep. Goed voor het vertrouwen en awareness.

Kies voor relevante influencers

We werken over het algemeen niet met de grootste of bekendste influencers. Waarom? Dat doet iedereen al. And size doesn't matter. Relevantie wel. Als merk kan je beter samenwerken met een micro-influencer met 10.000 betrokken volgers uit je doelgroep dan een mega-influencer met 1 miljoen volgers en weinig interactie. Deze niche-influencers staan ook vaker open voor creatieve samenwerkingen. 

Influencer marketing werkt bij merk-introducties en product-introducties in geïntegreerde PR-campagnes. Zo zijn het geen losse flodders, maar past dit middel uitstekend in een bredere PR-strategie. Wil je starten met influencer marketing? 

 

All mixed up: vier routes

Met een geïntegreerde aanpak bereiken we de juiste doelgroep(en) via vier routes:

  • Earned: Via magazines, kranten en online kanalen. Door het schrijven van persberichten met een specifieke, doelgroepgerichte insteek, weten wij onze mediarelaties te inspireren. Het resultaat is free publicity via media en influencers.
  • Owned: Door de inzet van het belangrijkste eigen kanaal: de website met blog.
  • Rented: Social media, zoals Facebook en Instagram. Ambassadeurs en influencers spelen hierbij een belangrijke rol.
  • Paid: Om een specifieke doelgroep op een specifiek moment te bereiken, met een zelf bepaalde boodschap zetten wij Paid in.

Spar vrijblijvend met een PR expert!

 

Ben je benieuwd wie die klanten zijn waarvoor wij werken? Kijk dan bij onze klanten.

FNKE stuff

Een content marketing campagne voor Oxxio

Hoe komen we op een andere manier dan sales in contact met de doelgroep en creëren we merkvoorkeur?

Lees verder

Mar 25, 2020

8 copywriting tips om je content te verbeteren

Copywriting en content marketing zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Of je nu teksten moet schrijven voor een..

Lees verder

Aug 18, 2020