Als data-gedreven PR-bureau vinden we het belangrijk om cijfers en cases als input voor campagnes te gebruiken. Met data weten we de relevante doelgroepen te vinden. Om die te bereiken gaan we relaties aan met pers, bloggers en influencers die aansluiten bij jouw merk. Wij activeren de doelgroep met toffe evenementen en bereiken hen met publicaties in hun favoriete media: van blogs tot print en social tot reviews.

Data-gedreven PR

Voor wij aan de strategie beginnen, toetsen we de uitkomsten van de kick-off, doelstellingen en de doelgroepen aan de beschikbare data. We kijken naar openbare bronnen zoals het CBS, naar gegevens uit Google Analytics, onze monitoring en elke andere, relevante bron die wij kunnen vinden of krijgen. Klopt het wel wat we samen hebben bedacht of willen? Dat is data-gedreven PR.

We verdiepen ons in de markt, merk en doelgroep en zoeken in de data naar relevante campagnehaakjes. Hiervoor combineren we de data met onze intuïtie, creativiteit en ervaring. Cijfers en modellen zijn geweldig interessant maar de menselijke inbreng is nog altijd nodig.

Welke onderwerpen spelen rondom de productgroep of dienst? Wat zijn de thema’s van die onderwerpen? Wie zijn de auteurs? Al deze informatie nemen wij mee in de strategie.

Met sterke content die authentiek is en de doelgroep raakt is wat wij creëren en uitvoeren als geïntegreerde campagne. We zorgen ervoor dat de boodschap op elk platform consistent is. Dat is één van de redenen waarom wij een samenwerking starten met een kick-off. Tijdens deze kick-off leggen we de doelstellingen, tone-of-voice en key results voor de campagne(s) vast. De uitkomst van deze sessie wordt uitgewerkt tot een tactisch en operationeel PR-plan met als resultaat gestroomlijnde campagnes.

All mixed up: vier routes

Met een geïntegreerde aanpak bereiken we de juiste doelgroep(en) via vier routes:

  • Earned: Via magazines, kranten en online kanalen. Door het schrijven van persberichten met een specifieke, doelgroepgerichte insteek, weten wij onze mediarelaties te inspireren. Het resultaat is free publicity via media en influencers.
  • Owned: Door de inzet van het belangrijkste eigen kanaal: de website met blog.
  • Rented: Social media, zoals Facebook en Instagram. Ambassadeurs en influencers spelen hierbij een belangrijke rol.
  • Paid: Om een specifieke doelgroep op een specifiek moment te bereiken, met een zelf bepaalde boodschap zetten wij Paid in.

Ben je benieuwd wie die klanten zijn waarvoor wij werken? Kijk dan bij onze klanten.

FNKE stuff

Case: ArnhemAANdag, een laagdrempelige campagne voor duurzaamheid

Iedere gemeente en provincie worstelt met het halen van de klimaatdoelstellingen. Vaak wordt de oplossing gezocht in de..

Lees verder

Jun 19, 2018

Inbound PR stap 3: Maak relevante content voor je doelgroep

In de PR-wereld draait het allang niet meer om wie het beste verkooppraatje over een bedrijf kan vertellen... Lees verder

Nov 12, 2018