Het grote verschil met vroeger is het versnipperde medialandschap. Het is moeilijker geworden om door te dringen tot de individuen die iets voor jouw merk kunnen betekenen. Door onze kennis van de markt en de media en slimme inzet van onze tools, weten wij welke influencer belangrijk is voor jouw merk.

Influencers zijn mensen die met één bericht of het dragen van een bepaald merk de verkoop of websitebezoek enorm kunnen laten stijgen. Maar het zijn ook mensen die autoriteit hebben omdat ze bijvoorbeeld al jarenlang schrijven over een branche of merk. Dat maakt ze betrouwbaar en de boodschap komt effectiever over op de doelgroep. Goed voor het vertrouwen en awareness.

Kies voor relevante influencers

We werken over het algemeen niet met de grootste of bekendste influencers. Waarom? Dat doet iedereen al. And size doesn't matter. Relevantie wel. Als merk kan je beter samenwerken met een micro-influencer met 10.000 betrokken volgers uit je doelgroep dan een mega-influencer met 1 miljoen volgers en weinig interactie. Deze niche-influencers staan ook vaker open voor creatieve samenwerkingen. 

Influencer marketing werkt bij merk-introducties en product-introducties in geïntegreerde PR-campagnes. Zo zijn het geen losse flodders, maar past dit middel uitstekend in een bredere PR-strategie.

Meer weten? Neem contact op!

FNKE stuff

Citymarketing campagne Reisbureau 'T Grune Hert

In 2017 hebben we met een aantal creatieve en betrokken Arnhemmers een nieuwe visie op citymarketing ontwikkeld. Dat.. Lees verder

Jan 8, 2019

Inbound PR stap 3: Maak relevante content voor je doelgroep

In de PR-wereld draait het allang niet meer om wie het beste verkooppraatje over een bedrijf kan vertellen... Lees verder

Nov 12, 2018