Het grote verschil met vroeger is het versnipperde medialandschap. Het is moeilijker geworden om door te dringen tot de individuen die iets voor jouw merk kunnen betekenen. Door onze kennis van de markt en de media en slimme inzet van onze tools, weten wij welke influencer belangrijk is voor jouw merk.

Influencers zijn mensen die met één bericht of het dragen van een bepaald merk de verkoop of websitebezoek enorm kunnen laten stijgen. Maar het zijn ook mensen die autoriteit hebben omdat ze bijvoorbeeld al jarenlang schrijven over een branche of merk. Dat maakt ze betrouwbaar en de boodschap komt effectiever over op de doelgroep. Goed voor het vertrouwen en awareness.

Kies voor relevante influencers

We werken over het algemeen niet met de grootste of bekendste influencers. Waarom? Dat doet iedereen al. And size doesn't matter. Relevantie wel. Als merk kan je beter samenwerken met een micro-influencer met 10.000 betrokken volgers uit je doelgroep dan een mega-influencer met 1 miljoen volgers en weinig interactie. Deze niche-influencers staan ook vaker open voor creatieve samenwerkingen. 

Influencer marketing werkt bij merk-introducties en product-introducties in geïntegreerde PR-campagnes. Zo zijn het geen losse flodders, maar past dit middel uitstekend in een bredere PR-strategie. Wil je starten met influencer marketing? 

Benieuwd wat wij voor jou kunnen doen?

FNKE stuff

Een content marketing campagne voor Oxxio

Hoe komen we op een andere manier dan sales in contact met de doelgroep en creëren we merkvoorkeur?

Lees verder

Mar 25, 2020

6 tips om de techniek van je SEO te verbeteren - deel 2

Achter de technische kant van SEO gaat meer schuil dan je denkt. Het optimaliseren van je URL-structuur, een snelle..

Lees verder

Jul 6, 2020