Het monitoren van media en website statistieken

Met media monitoring en website statistieken kun je een bulk aan data verzamelen over jouw merk. Wij analyseren de data die voor jouw merk interessant is. Zo meten we bijvoorbeeld hoeveel mensen je per maand of per campagne bereikt, hoe vaak je merk in de media is genoemd en welke influencers relevant zijn voor je merk. Dit monitoren we het meest:

  1. Bereik en paginaweergaven (van een bepaald nieuwsbericht)
  2. Aantal publicaties (naar aanleiding van een campagne)
  3. Sentiment (praat de doelgroep negatief of positief over je merk)
  4. Redactioneel bereik (in welke media wordt je genoemd, inclusief het bereik)
  5. Trending topics (welke woorden worden in combinatie met je merk gebruikt)
  6. Share of voice (hoe doe je het tov je concurrenten in de media)
  7. Best scorende websitepagina's (obv bouncerate en gemiddelde tijd op pagina)

 

Wil je weten hoe je merk het doet bij de doelgroep? Of ten opzichte van je concurrenten? Wil je weten welke influencers interessant zijn voor je merk? 

 

Download de media monitoring checklist

 

We starten met een nulmeting

Voor de start van een campagne doen we een nulmeting. Zo weet je waar je merk in de media staat ten opzichte van je doelgroep en concurrenten. Dagelijks en na afloop van een campagne monitoren en analyseren we de resultaten. Zo weten we waar we moeten bijsturen en krijg je inzicht in het effect van je media inzet.

Realtime inzicht met het PR Dashboard

In het PR Dashboard zie je binnen no time hoe jouw merk er voor staat in de media. Het PR Dashboard geeft je realtime inzicht, waardoor je direct ziet of er opvallende zaken spelen waar je op in kunt haken of dat je campagnes moet bijsturen. We nemen je mee in de inzichten die het PR Dashboard je geeft. 

 

Pagina 1 van het PR Dashboard

Schermafbeelding 2020-05-13 om 10.50.59-2

EM = Earned media (mediaberichten)

GA = Google Analytics (website statistieken)

Bereik vs paginaweergaven 

Deze grafiek laat het bereik van de berichten in de media over je merk zien en het aantal paginaweergaven op je website.

Gemiddelde tijd op pagina 

Hier zie je de gemiddelde tijd die bezoekers besteden aan het bekijken van een pagina op je website.

Laagste bouncerate 

De bouncerate is het percentage bezoekers dat slechts één webpagina heeft bekeken. Bij een bouncerate heeft de tijd op de pagina een duur van 0 seconden. In de Top 5 grafiek staan de pagina’s waarbij de bouncerate het laagste is. Hoe lager de bouncerate, hoe beter. 

Tone-of-voice

Komt je merk positief, neutraal of negatief in de media? In één oogopslag zie je de ontwikkeling van het sentiment in de huidige en afgelopen maand(en). In deze grafiek zie je realtime wat de invloed van campagnes of nieuws rondom actualiteiten op je merk is. 

Share of voice & bereik

Hier zie je het aantal berichten over je merk ten opzichte van concurrerende merken.

Redactioneel bereik

In deze tabel zie je de top 5 online en print nieuwsmedia met het grootste bereik die schrijven over je merk.

Referral pagina’s

In dit overzicht zie je vanaf welke site of (social media) platform bezoekers met name naar je website gaan. 

% Nieuwe websitebezoekers 

Tot slot op pagina 1 van het PR Dashboard zie je het percentage nieuwe bezoekers tegenover het percentage bezoekers dat al vaker op je website is geweest.

 

Pagina 2 van het PR Dashboard

Schermafbeelding 2020-05-13 om 11.10.22-1

Management samenvatting

De management samenvatting vullen wij maandelijks handmatig in. Dit is een korte samenvatting met de belangrijkste highlights van de afgelopen maand.

Bronnen met het meeste aantal berichten

In deze tabel zie je de 5 bronnen die het vaakst over je merk schrijven. De bronnen bevatten online- en print nieuwsmedia en social media platformen. 

Auteurs met de meeste aantal berichten

Hier zie je de top 5 auteurs die het vaakst over je merk schrijven op social media en in online- en print nieuwsmedia. 

Trending topics

In dit woordweb zie je de woorden waarmee je merk het vaakst wordt genoemd in de media. 

Recente publicaties

Tot slot op pagina twee van het PR Dashboard: de meest recente publicaties over jouw merk. Hiermee krijg je inzicht in de laatste berichtgeving over jouw merk in online- en print nieuwsmedia en social media berichten. 

 

Boek een online demo 

FNKE stuff

Een content marketing campagne voor Oxxio

Hoe komen we op een andere manier dan sales in contact met de doelgroep en creëren we merkvoorkeur?

Lees verder

Mar 25, 2020

Een content marketing plan opstellen in 7 stappen

Wil jij succes boeken met content marketing? Stel dan voordat je aan de slag gaat een content marketing plan op! Wij..

Lees verder

May 12, 2020