Wil je weten hoe je merk het doet bij de doelgroep? Of ten opzichte van je concurrenten? Wil je weten welke influencers interessant zijn voor je merk? Dat kan! Download de media monitoring checklist

Wat kunnen we monitoren

Met media monitoring kun je een bulk aan data verzamelen over jouw merk. Wij analyseren de data die voor jouw merk interessant is. Zo meten we bijvoorbeeld hoeveel mensen je per maand of per campagne bereikt, hoe vaak je merk in de media is genoemd en welke influencers relevant zijn voor je merk. Dit monitoren we het meest:

  1. Bereik (van een bepaald nieuwsbericht)
  2. Aantal publicaties (naar aanleiding van een campagne)
  3. Sentiment (wat is het sentiment in de media)
  4. Relevante journalisten en influencers (met inzicht in de grootte van hun netwerk)
  5. Keywords (welke woorden worden in combinatie met je merk gebruikt)
  6. Share of voice (hoe doen je concurrenten het in de media)

Nulmeting

Voor de start van een campagne doen we een nulmeting. Zo weet je waar je merk in de media staat ten opzichte van je doelgroep en concurrenten. Dagelijks en na afloop van een campagne monitoren en analyseren we de resultaten. Zo weten we waar we moeten bijsturen en krijg je inzicht in het effect van je media inzet.

Realtime PR Dashboard

Hannah schreef al eerder over de 7 dingen die je moet meten met media monitoring. Het PR dashboard is volledig volgens die principes opgebouwd.

Op de vijf schermen van het PR dashboard zie je binnen een aantal seconden precies hoe jouw merk het doet in de media. Op het eerste scherm staat het bereik. Daar vergelijken wij deze week en de voorgaande week, waardoor je direct kunt zien of er opvallende zaken spelen. Hierbij maken wij onderscheid tussen wat er op online media en blogs gepubliceerd wordt en op social media gezegd wordt.

Meer weten? Boek een demo!

 

Overzicht

Sentiment meting

Wordt er meer positief, neutraal of negatief over je merk gepraat? In 1 oogopslag zie je direct het verschil van deze en vorige week. Ook zie je direct wat de invloed op het gemiddelde is. Op basis van deze gegevens pas je de KPI's sheets aan, of doe je verder onderzoek in de online portal.

PR dashboard - sentiment

Concurrentie / Share of Voice

Binnen de zoekopdrachten nemen wij maximaal vijf concurrenten mee. Wij monitoren het bereik en sentiment, zodat je snel weet wat er bij hen speelt en hoe groot jouw share of voice is.

PR dashboard - bereik vs concurrentie

Sentiment historie

Met onderstaande grafieken laten we je overzichtelijk het verloop van het sentiment zien. Zo zie je direct terug wat de invloed van campagnes of negatieve aandacht op je merk is. 

PR dashboard - ontwikkeling sentiment

Jouw merk in de media

Direct overzichtelijk alle berichten over jouw merk op één pagina, waarbij er onderscheid is gemaakt tussen print, online, social en reviews. Dit omdat de invloed van de verschillende type media een andere invloed op je merk hebben. Door op de artikelen te klikken, open je het volledige artikel.

PR dashboard - berichten over je merk

Wil je meer weten?

Boek een online demo 

FNKE stuff

Een content marketing campagne voor Oxxio

Hoe komen we op een andere manier dan sales in contact met de doelgroep en creëren we merkvoorkeur?

Lees verder

Mar 25, 2020

Stappenplan: Crisiscommunicatie in tijden van het coronavirus

Het zijn bizarre tijden. Hoe pas je de communicatie van je bedrijf aan in tijden van crisis? Hoe blijf je top-of-mind..

Lees verder

Mar 17, 2020