PR-bureau FNKE

FNKE is op 13 juli 2015 opgericht, met de ambitie om data-gedreven PR dé nieuwe standaard voor Public Relations te maken. FNKE doet het anders omdat het in onze ogen anders moet. De aanpak “u vraagt, wij draaien!” die kennen we niet. Wij zijn altijd scherp op de vraag en zetten data in om betere campagnes te creëren.

Traditionele PR-bureaus maken vaak beslissingen op basis van intuïtie, ervaring en hun netwerk. De strategie is vaak: idee, persbericht, nabellen, publicaties, activatie, einde campagne. FNKE werkt ook met intuïtie, ervaring en een groot netwerk, maar neemt beslissingen gebaseerd op data.

Het resultaat? Data-gedreven PR. Dat zijn campagnes met een stevig fundament en dus een grotere kans op succes.

Vanuit onze data-gedreven aanpak, ontstaat steeds meer de behoefte om te meten. Niet alleen publicaties in de media of mentions op social, maar ook de tijd op pagina, het percentage nieuwe bezoekers en natuurlijk de bounce rate. 

PR & Content marketing

We geloven in de inbound methodiek. Het heeft geen zin om een boodschap heel hard te verkondigen en te pushen, dat is irritant. Wat niet irritant is, is mensen op het moment dat zij het nodig hebben een oplossing  bieden voor hun vraag of probleem. Dat is in het kort wat inbound betekent. 

Inbound brengt alles voor ons samen. De echte relevante verhalen van PR, de meetbaarheid van content marketing en het versterken van het pull effect. 

Hoe dat precies in zijn werk gaat, lees je uiteraard op ons blog. Daar schrijven we over wat wij meemaken, zien en vinden van ons vak. Je kan ook het whitepaper inbound PR downloaden. Zo kan je alles nog rustig nalezen. 

Holacracy

FNKE is anders georganiseerd dan de meeste bedrijven. Zelfsturing en zelfontplooiing vinden wij belangrijk. Daarom werken wij met Holacracy. Door onszelf op deze manier te organiseren, zijn wij flexibel, weet iedereen waar hij of zij aan toe is en weet je wat er van je wordt verwacht.

Cultuur

Kritisch

We bevinden ons het liefst op strategisch niveau en houden onszelf en onze klanten een kritische spiegel voor. 'U vraagt, wij draaien' staat niet in ons woordenboek. We zeggen wel eens dat we onze eigen grootste criticus zijn. We willen altijd het beste strategische plan opleveren dat echt het verschil gaat maken. 

Eerlijk

Bij FNKE vind je doorzetters, we geven niet zomaar op. We zijn altijd eerlijk en recht voor z'n raap. Dat is soms confronterend, maar zo gaan we wel vooruit. De sfeer op kantoor is informeel maar serieus en door Holacracy ook transparant en open. Zo open dat we iedere vrijdag tijdens de wekelijkse pain&pride sessie aan elkaar vertellen wat er die week niet lekker liep en waar je trots op bent.  

Work hard, play hard 

We drinken champagne als het feest is en knallen dan een foute R&B plaat of Hollandse hit door de speakers terwijl de discolampen draaien. We eten iedere lunch samen een gezonde bak sla. Iedereen eet mee en als er gasten zijn, kunnen zij altijd aanschuiven. Je kunt bij ons op kantoor je ninja-trap oefenen tegen de boksbal of aan je pull-ups werken. Iedere dag is er wel iemand die zijn sportverhalen van de avond ervoor deelt.