FNKE breakdown

Twitter, Facebook en LinkedIn maken het steeds moeilijker om jouw boodschap bij jouw fans te krijgen, tenzij je de portemonnee trekt. De goede, oude nieuwsbrief heeft dat probleem niet. Die gaat linea recta naar je inbox, zonder filter. Behalve als je een hele slechte nieuwsbrief maakt, dan blijft deze misschien hangen in het spamfilter.

Maar hoe maak je een goede nieuwsbrief?

Er zijn ontzettend veel goede nieuwsbrieven. Een kleine greep uit de nieuwsbrieven die ik (bijna) altijd lees: De wekelijkse Thought Starter van Think with Google, Blendle en Mr Porter. Maar mijn absolute favoriet is: De Medianieuwsbrief van Ernst-Jan Pfauth. Juist, diezelfde jongen die samen met Alexander Klöpping ook die geweldige Podcast over Media maakt.

Naast goede podcasts en mooie nieuwsbrieven, blogt Ernst-Jan ook nog eens. In één van zijn laatste blogs deelt hij hoe en waarom hij is begonnen met een wekelijkse medianieuwsbrief.

PS: wij versturen een maandelijkse nieuwsbrief over PR, social en al het andere wat ons (zakelijk) bezighoudt. Inschrijven doe je hier.

Lees verder: Ernst-Jan Pfauth over zijn wekelijkse nieuwsbrief